Veelgestelde vragen over onafhankelijke
cliëntondersteuning
Wat is onafhankelijke cliëntondersteuning?
In Het Bonkelaarhuis kunnen de inwoners van
Sliedrecht terecht met al hun vragen binnen het sociale domein. Denk
bijvoorbeeld aan vragen over opvoeden & opgroeien,
werk & inkomen, zorg & welzijn. De
medewerkers van Het Bonkelaarhuis proberen je zo goed mogelijk verder te
helpen. Het kan zijn dat je vragen hebt die je liever met een
onafhankelijke ondersteuner bespreekt. Of dat je er samen met de
medewerkers van Het Bonkelaarhuis niet uitkomt en graag iemand meeneemt
naar een gesprek. Daarvoor kun je terecht bij een onafhankelijk
cliëntondersteuner.
Hoe helpt een onafhankelijke cliëntondersteuner?
Deze luistert, denkt met je mee en helpt u met uw vragen. De
cliëntondersteuner kan helpen je vragen te verduidelijken of je belang
te behartigen. De cliëntondersteuner werkt onafhankelijk van de gemeente
en hulpverleners. De cliëntondersteuner gaat zorgvuldig en vertrouwelijk
om met uw persoonsgegevens.
Een cliëntonersteuner:
-
Geeft informatie en advies
-
Brengt je situatoe en mogelijkheden in kaart
-
Stelt een plan van aanpak op
-
Helpt gesprekken voorbereiden en kan bij de
gesprekken aanwezig zijn
-
Kan ondersteunen bij een klachtgesprek of
klachtprocdure
Zijn er kosten aan verbonden?
Aan de ondersteuning zijn geen kosten verbonden.
Hoe kom ik in contact met een cliëntondersteuner?
Neem contact op met de cliëntondersteuner door te bellen naar 088 929 41
54 of een mail te sturen naar
ocosliedrecht@adviespuntzorgbelang.nl
|