Veelgestelde vragen bij Hulp Bij
Thuisadministratie
Met welke vragen en problemen kan ik terecht?
Voor hulp bij het op orde brengen van de administratie en bij schulden. Er wordt samen met jou gezocht naar een oplossing. We kunnen je ook ondersteunen, wanneer je je hebt aangemeld bij de Schuldhulpverlening van de Sociale Dienst Drechtsteden, of wanneer dat nog moet gebeuren.
Wat is de werkwijze van Hulp Bij Thuisadministratie?
Als je denkt dat Hulp Bij Thuisadministratie iets voor jou is, kun je doorverwezen worden door een instantie
of zelf contact opnemen via het Bonkelaarhuis. Je maakt dan een afspraak voor een eerste gesprek.
Op de eerste afspraak vindt een intakegesprek plaats. Aan de hand van dit gesprek wordt beoordeeld of je in aanmerking komt voor Hulp Bij Thuisadministratie. Wanneer dat zo is, krijg je een vaste vrijwilliger toegewezen. Hij of zij begeleidt jou, totdat je de administratie weer helemaal zelf kunt doen.
Hulp Bij Thuisadministratie in het kort:
• hulp totdat je zelfstandig je administratie weer kunt beheren
• hulp op maat
• hulp is tijdelijk
• je werkt zelf actief mee
Zijn er voorwaarden verbonden aan de dienstverlening?
De hulp is gratis en toegankelijk voor alle inwoners in Sliedrecht.
|